Sampo on julkaissut vuosikertomuksensa verkossa

Sampo-konserni on julkaissut vuosikertomuksensa vuodelta 2011 osoitteessa www.sampo.com/vuosikertomus. Vuosikertomus julkaistaan vain verkkoversiona.

Vuosikertomuksessa on tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen ohella tärkeässä osassa video, jossa kerrotaan Sampo-konsernin toimintaympäristöstä ja saavutuksista vuonna 2011 sekä arvioidaan näkymiä vuodelle 2012. Videolla esiintyvät hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos, konsernijohtaja Kari Stadigh, vahinkovakuutusliiketoiminnasta vastaava Torbjörn Magnusson ja henkivakuutusliiketoiminnasta vastaava Petri Niemisvirta. Videon tuomia mahdollisuuksia on hyödynnetty myös Sammon hallituksen ja johtoryhmän esittelyissä, jotka on tänä vuonna toteutettu interaktiivisena videona.

Vuosikertomukseen on sijoittajia, analyytikoita ja tiedotusvälineiden edustajia varten koottu joukko hyödyllisiä vuosikertomustyökaluja. Vuosikertomussivustosta tai sen osista voi esimerkiksi koostaa haluamansa laajuisia pdf-muotoisia raportteja Latauskori-osiossa. Pdf-muotoisia koosteita voi halutessaan tulostaa ja jakaa sähköpostitse tai sosiaalisessa mediassa. Vuosikertomuksen työkalujen käyttöä opastetaan yksityiskohtaisesti erillisessä Käyttäjän oppaassa, joka on saatavilla vuosikertomuksen työkaluvalikosta.

Vuosikertomuksen muita toiminnallisuuksia ovat mahdollisuus verrata vuoden 2011 vuosikertomuksen tietoja vuosien 2009 ja 2010 vuosikertomuksiin. Vuosikertomukseen on myös liitetty kattava vahinko- ja henkivakuutussanasto.

Vuosikertomuksen lisäksi Sampo on tänään julkaissut myös selvitykset hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä Sampo-konsernin palkoista ja palkkioista osoitteessa www.sampo.com/hallinnointi.

SAMPO  OYJ

viestintäpäällikkö Maria Silander, p. 010 516 0031