Sammon vuosikertomukselle ja videolle kansainväliset Red Dot -palkinnot

Sammon vuosikertomus vuodelta 2012 ja Sammon 25-vuotisesta pörssihistoriasta kertova yritysvideo on palkittu kansainvälisillä Red Dot Communication Design 2013 -palkinnoilla. Sammon vuosikertomus oli ainoa verkkototeutuksena palkittu vuosikertomus.

Palkinnonsaajat julkistettiin 18.10. Berliinissä Red Dot Communication Design 2013 -näyttelyssä sekä Red Dotin verkkosivustolla osoitteessa http://red-dot.de/cd/.

Red Dot Award: Communication Design on kansainvälinen kilpailu, joka on vuodesta 1993 lähtien arvioinut viestinnän visuaalisia toteutuksia. Tänä vuonna kansainvälinen tuomaristo arvioi yli 6 800 työtä 49 maasta. Palkitsemiskriteereitä olivat kilpailuun osallistuneiden töiden omaperäisyys, kohderyhmien tavoittaminen, toteutuksen toimivuus ja ulkoasun mieleenpainuvuus.

Sammon vuosikertomuksen visuaalisen ilmeen suunnitteli Mikko Mannelin/YellowBlack. Muut Sammon vuosikertomusprojektin yhteistyökumppanit olivat viestintätoimisto Miltton ja tekninen toimittaja Crasman sekä valokuvauksesta vastannut Juha Törmälä. Videotuotannossa yhteistyökumppaneina toimivat Anima Boutique ja YellowBlack.

- Verkkovuosikertomus tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet sisällön esittämiseen ja tavoittaa kohderyhmät niin kotimaassa kuin eri puolilla maapalloa mahdollisimman samanaikaisesti. Tähän mennessä Sammon vuosikertomusta 2012 on luettu jo 90 eri maassa, sanoo projektipäällikkö Päivi Walldén Sammosta.

Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom palkitsi jo aikaisemmin tänä vuonna Sammon vuosikertomuksen 2012 listayhtiöiden parhaana vuosikertomuksena.

Sammon vuosikertomukseen ja yritysvideoon voi tutustua osoitteessa ar2012.sampo.com.

Päivi Wallden
viestintäpäällikkö