Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 pykälässä tarkoitettu liputusilmoitus

Sampo Oyj (y-tunnus 0142213-3) on saanut 13. lokakuuta 2010 Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Capital Research and Management Companyn omistamien Sammon A-osakkeiden kokonaismäärä on 11. lokakuuta 2010 markkinoilla tehdyillä kaupoilla laskenut alle yhden kahdeskymmenesosan (1/20) Sampo Oyj:n kaikista osakkeista ja niiden tuottamien äänten yhteismäärästä.

Capital Research and Management Companyn omistus ilmoituksen jälkeen

OsakelajiKappalemääräOsuus
osakepääomasta (%)
Osuus
äänimäärästä (%)
A-sarjan osakkeita

ISIN:FI0009003305

4,9643

B-sarjan osakkeita

Yhteensä

4,9537

4,9117

Sampo Oyj:n osakepääoma koostuu yhteensä 561 282 390 osakkeesta, joista A-sarjan osakkeita on 560 082 390 ja B-sarjan osakkeita 1 200 000 kappaletta. Kukin A-sarjan osake tuottaa yhden (1) äänen ja B-sarjan osake viisi (5) ääntä, joten Sammon kaikkien osakkeiden tuottama äänimäärä on yhteensä 566 082 390 ääntä.

Jarmo Salonen
Johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä