Sammon vuosikertomus vuodelta 2012 julkaistu verkossa

Sampo-konserni on julkaissut vuosikertomuksensa vuodelta 2012 osoitteessa www.sampo.com/vuosikertomus. Edellä mainitussa osoitteessa on saatavilla myös Sampo Oyj:n tytäryhtiöiden If Vahinkovakuutuksen ja Mandatum Lifen tilinpäätökset.

Vuosikertomuksessa on tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen ohella tärkeässä osassa video, jossa kerrotaan, miten alueellisesta vakuutusyhtiö Sammosta tuli pohjoismainen finanssikonserni. Videon ja samalla myös vuosikertomuksen yksi keskeinen teema on Sammon pörssilistautumisen 25-vuotisjuhlavuosi.

Verkkoversiona julkaistavaa vuosikertomusta täydentävät useat toiminnallisuudet. Vuosikertomuksen monipuoliset työkalut antavat lukijalle mahdollisuuden luoda vuosikertomuksesta omaan käyttöön sopivan pdf-muotoisen raportin. Vuosikertomukseen voi tehdä muistiinpanoja, jotka voi joko tallentaa omalle koneelle tai tulostaa vuosikertomussivujen ohessa. Valittuja sivuja voi jakaa sähköpostitse tai sosiaalisessa mediassa. Vuosikertomuksen toiminnallisuuksien käyttöön opastetaan yksityiskohtaisesti Käyttäjän oppaassa, joka on saatavilla vuosikertomuksen työkaluvalikosta. Vuosikertomukseen on liitetty myös kattava vahinko- ja henkivakuutussanasto.

Vuosikertomukseen sisältyy mahdollisuus verrata sitä edelliseen vuosikertomukseen. Vanhoja vuosikertomuksia voi tarkastella Sammon digitaalisessa vuosikertomusarkistossa osoitteessa www.sampo.com/vuosikertomusarkisto. Vuosikertomusarkistossa on saatavilla Sammon suomen- ja englanninkieliset vuosikertomukset vuodesta 1980 alkaen.

Sampo on tänään julkaissut myös selvitykset hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä Sampo-konsernin palkoista ja palkkioista osoitteessa www.sampo.com/hallinnointi.

SAMPO  OYJ

viestintäpäällikkö Maria Silander, p. 010 516 0031