Sammon joululahjoitus SOS-Lapsikylälle

Sampo Oyj antaa tämänvuotisen joululahjoituksensa lapsien ja lapsiperheiden tukemiseen keskittyvälle SOS-Lapsikylälle. Lahjoituksen suuruus on 10 000 euroa.

- Tukea tarvitsevien lasten ja perheiden määrä on kasvussa Suomessa, sanoo SOS-Lapsikylän toiminnanjohtaja Jari Ketola.

- Pitkään jatkunut taantuma ja julkisen talouden vaikeudet ovat osaltaan kasvattaneet perheiden tuen tarvetta. Katseet on keskitettävä ennakoivaan työhön ja järjestöjen tuen lisäämiseen. Sammon SOS-Lapsikylälle tekemä lahjoitus on mahdollistamassa tuen antamista. Samalla se on esimerkkinä laajasta yritysvastuusta, Ketola toteaa.

SOS-Lapsikylä pyrkii auttamaan tukea tarvitsevia lapsia ja näiden perheitä esimerkiksi perhekuntoutuksella ja sijaisperhetoiminnalla. Suomessa toimii kuusi SOS-lapsikylää ja SOS-Lapsikylän oma nuorisokoti. Lisäksi yhdistys auttaa kummitoiminnallaan lapsia lapsikylissä ympäri maailman. Yhdistyksen toiminta kattaa 134 maata.

- SOS-Lapsikylä tekee merkittävää työtä lasten paremman tulevaisuuden hyväksi ja haluamme antaa oman tukemme tälle työlle, sanoo Sammon sijoittajasuhteista ja konserniviestinnästä vastaava johtaja Jarmo Salonen.

Sampo Oyj on perinteisesti lahjoittanut joulutervehdyksiin varatun summan hyväntekeväisyyteen tukeakseen yleishyödyllistä toimintaa.

Sampo Oyj