If Vahinkovakuutusyhtiö aloittaa yt-neuvottelut

Sampo-konserniin kuuluva If Vahinkovakuutusyhtiö Oy (Suomi) aloittaa 12.10.2015 yhteistoimintaneuvottelut, joiden kohteena on 212 henkilöä Ifin yritysasiakas- ja henkilöasiakasliiketoiminnoissa sekä sisäisessä tarkastuksessa. Alustava arvio henkilöstövähennysten tarpeesta on enintään 89 henkilöä. Yt-neuvottelut pyritään saamaan päätökseen ilman irtisanomisia.

Yt-neuvotteluiden perusteena on toimintojen keskittämistarve erityisesti internet- ja puhelinpalvelun suosion sekä automaation kasvun vuoksi.

If Vahinkovakuutusyhtiössä työskenteli 30.6.2015 noin 1 730 henkeä. Koko pohjoismaisessa If-konsernissa työskenteli kesäkuun lopulla noin 6 190 henkeä.

Maria Silander
Viestintäpäällikkö