If Vahinkovakuutusyhtiön yhteistoimintaneuvottelut päätökseen

Sampo-konserniin kuuluva If Vahinkovakuutusyhtiö Oy (Suomi) on saanut päätökseen 12.10.2015 aloitetut yhteistoimintaneuvottelut, joiden kohteena oli 212 henkilöä Ifin yritysasiakas- ja henkilöasiakasliiketoiminnoissa sekä sisäisessä tarkastuksessa. Yt-neuvottelujen lopputuloksena Ifin henkilöstömäärä vähenee yhteensä 92 henkilöllä, joista 78 työsuhdetta päättyy vapaaehtoisiin sopimuksiin, 11 eläkejärjestelyihin ja 3 irtisanomisiin.

Yt-neuvotteluiden perusteena oli toimintojen keskittämistarve erityisesti internet- ja puhelinpalvelun suosion sekä automaation kasvun vuoksi.

Syyskuun 2015 lopussa If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:n (Suomi) henkilöstömäärä oli 1 727 henkeä. Koko pohjoismaisen If Vahinkovakuutus -konsernin henkilöstömäärä oli 6 224 henkeä.

Jarmo Salonen

johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä