Sampo-konsernin vuosiraportointi vuodelta 2021

Sampo on julkaissut vuosiraportoinnin dokumentit vuodelta 2021 osoitteessa www.sampo.com/vuosi2021 .

Hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös julkaistaan toista kertaa European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisesti XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä.

Tilintarkastusyhteisö Deloitte Oy on toimittanut kohtuullisen varmuuden antavan riippumattoman tilintarkastajan varmennusraportin koskien Sammon laatimaa ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen varmennustoimeksiantostandardin (ISAE) 3000 (uudistettu) mukaisesti.

Hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen lisäksi edellä mainitussa osoitteessa ovat saatavilla seuraavat katsaukset ja raportit vuodelta 2021:

• Konsernijohtaja Torbjörn Magnussonin katsaus
  • Johdon videokatsaus
  • Riskienhallintaraportti
  • Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä
  • Sampo Oyj:n tytäryhtiöiden Ifin, Topdanmarkin ja Mandatumin vuosikertomukset
  • Ifin, Topdanmarkin, Hastingsin ja Mandatumin vastuullisuusraportit

Sampo Oyj:n toimielinten palkitsemisraportti julkaistiin 28.2.2022. Raportti on saatavilla samassa osoitteessa kuin vuosiraportoinnin dokumentit.

Sammon hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös XHTML- ja pdf-tiedostoina sekä selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ovat tämän tiedotteen liitteinä.

Sampo julkaisee muuhun kuin taloudelliseen tietoon pohjautuvan selvityksen kirjanpitolain luvun 3a pykälän 5 mukaisesti. Vastuullisuusraportti julkaistaan toukokuussa 2022 sisältäen myös EU-taksonomian mukaiset tiedot. Sampo julkaisee myös vakavaraisuutta ja taloudellista tilaa koskevan kertomuksensa toukokuussa 2022.

Sami Taipalus
johtaja, sijoittajasuhteet