If ostaa Trygin Suomen liiketoiminnan

Sampo-konserniin kuuluva If Vahinkovakuutusyhtiö Oy (Suomi) on tänään allekirjoittanut sopimuksen Tryg A/S:n Suomen sivuliikkeen vahinkovakuutusliiketoiminnan hankkimisesta 15 miljoonalla eurolla. Trygin sivuliikkeen maksutulo oli 84 miljoonaa euroa vuonna 2011 ja asiakkaita sillä on noin 155 000. Yhtiön markkinaosuus on noin kaksi prosenttia. Trygin noin 200 työntekijää Suomessa siirtyvät Ifille.

Kaupalla odotetaan keskipitkällä aikavälillä olevan pieni positiivinen vaikutus Ifin tulokseen. Kauppa vaatii toteutuakseen viranomaisluvat ja se saadaan päätökseen arviolta kevään 2013 aikana.

If ja Nordea ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Nordea alkaa myydä Ifin vakuutuksia Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhteistyösopimus astuu voimaan viimeistään 1.7.2013.

SAMPO  OYJ

Jarmo Salonen
Johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä

Maria Silander