Sammon yhteistilille kirjattujen osakkeiden omistajia pyritään tavoittamaan kirjeitse

Sampo Oyj on tänään lähestynyt liitteenä olevalla kirjeellä Sammon 12.9.1997 päivättyyn osakasluetteloon merkittyjä yksityishenkilöitä, jotka eivät ole vielä siirtäneet osakkeitaan arvo-osuusjärjestelmään.

Sampo pyrkii kirjeellä tavoittamaan mahdollisimman monta vanhan paperisen Sampo-osakekirjan haltijaa, jotta nämä kirjaisivat osakkeensa arvo-osuustilille. Osakkaat pyritään tavoittamaan siksi, että osakeyhtiölain 4 luvun 10 §:n 2 momentin mukaisesti Sampo Oyj:n yhtiökokous voi 27.4.2017 päättää yhteistilille kirjattuihin, arvo-osuustilille siirtämättä jätettyihin osakkeisiin liittyvien osakeoikeuksien menettämisestä.

Sampo Oyj siirtyi arvo-osuusjärjestelmään 12.9.1997. Sammon osakkeista on edelleen noin 1,2 prosenttia kirjaamatta arvo-osuusjärjestelmään.

Osakaspalvelut

Sammon Osakaspalvelut