Ilmoitus Sammon Topdanmarkin osakkeenomistajille tekemän pakollisen ostotarjouksen päättymisestä ja lopullisesta tuloksesta

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, ETELÄ-AFRIKASSA, HONGKONGISSA TAI JAPANISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA MAASSA, JOSSA OSTOTARJOUKSEN JULKISTAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI KYSEISEN MAAN LAKIEN TAI SÄÄNTÖJEN VASTAISTA.

Ilmoitus Sammon Topdanmarkin osakkeenomistajille tekemän pakollisen ostotarjouksen päättymisestä ja lopullisesta tuloksesta

Sampo Oyj ilmoitti 27.9.2016 Topdanmark A/S:n osakkeenomistajille tehdyn pakollisen ostotarjouksen alkamisesta. Pakollisen ostotarjouksen ehtojen mukaisesti tarjousaika päättyi 25.10.2016 klo 16.00 (CET). Tanskan ostotarjoussäännöstön (Takeover Order, nro 562, 2.6.2014) kohdan 21(3) mukaisesti Sampo täten ilmoittaa, että ostotarjous on toteutettu. Ostotarjouksen lopullisen tuloksen mukaan Topdanmarkin osakkeenomistajat, jotka edustavat 7 374 306 osaketta, mikä vastaa noin 7,76 prosenttia Topdanmarkin kaikista osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä (mukaan lukien Topdanmarkin hallussa olevat omat osakkeet), ovat hyväksyneet tarjouksen.

Ostotarjouksen toteuttamisen seurauksena Sampo omistaa 41,11 prosenttia Topdanmarkin kaikista osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä.

Tarjousvastike maksetaan käteisenä osakkeita myyneille osakkeenomistajille heidän tilihoitajiensa kautta mahdollisimman pian, arviolta 28.10.2016.

Pakollinen ostotarjous tehtiin Tanskan ostotarjoussäännöstön kohdan 2(1) mukaisesti. Tanskan ostotarjoussäännöstön kohtien 20 ja 27 mukaisesti tämän pörssitiedotteen liitteenä on tiedotteen tanskankielinen käännös.

Jarmo Salonen
Johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä