Sammon yritysvastuuraportti vuodelta 2018 on julkaistu

Sampo-konsernin yritysvastuuraportti vuodelta 2018 on julkaistu Sammon vuosiraportointisivustolla osoitteessa www.sampo.com/vuosi2018

Sampo on jatkanut ja jatkaa edelleen panostuksiaan yritysvastuuseen konsernitasolla. Sampo Oyj:n yritysvastuuorganisaation rakennetta on muutettu siten, että vuoden 2019 alusta alkaen yritysvastuuyksikkö on toiminut talousjohtajan alaisuudessa, ja yritysvastuun kehittämisestä vastaa vuoden alussa nimitetty yritysvastuujohtaja.

Lisäksi Sampo on muun muassa perustanut konsernitasoisen yritysvastuuohjausryhmän, vahvistanut ESG-näkökohtien huomioimista sijoitustoiminnoissaan ja lisännyt yritysvastuuasioiden esilläoloa hallitustasolla.

Yritysvastuun kehittäminen on jatkuva prosessi. Vuonna 2019 Sampo muun muassa tarkastelee mahdollisuuksia osallistua konsernitasolla erilaisiin aloitteisiin ja sitoumuksiin, kuten YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteisiin ja Global Compact -aloitteeseen. Samaan aikaan Sammon tytäryhtiöt jatkavat yritysvastuun vahvistamista omissa liiketoiminnoissaan.

Johanna Tynkkynen, yritysvastuujohtaja, puh. 010 516 0067