Sampo-konsernin Hastings-kauppa päätökseen

Sampo tiedotti 5.8.2020, että Sampo ja Rand Merchant Investment Holdings (RMI) ovat julkistaneet yhteisesti omistetun yhtiön kautta tehtävän suositellun käteisostotarjouksen hankkiakseen kaikki Hastings Group Holdings Plc:n liikkeeseenlaskemat ja liikkeeseenlaskettavat osakkeet, jotka eivät jo ole Sammon ja RMI:n omistuksessa tai määräysvallassa.

Englannin lain mukainen tuomioistuinkäsittely järjestettiin 13.11.2020, minkä myötä tarjous toteutuu.

Yhteisesti omistetusta yhtiöstä Dorset Bidcosta (2021 lähtien Hastings Limited) tulee Sammon tytäryhtiö ja se muodostaa erillisen segmentin konsernin taloudellisessa raportoinnissa. Dorset Bidcon tuloslaskelmaerät raportoidaan Sampo-konsernin konsernitilinpäätöksessä rivi riviltä 16.11.2020 lähtien.

Jarmo Salonen
Johtaja, sijoittajasuhteet ja konserniviestintä