Sammolta joululahjoitus John Nurmisen Säätiölle

Sampo Oyj on lahjoittanut 50 000 euroa John Nurmisen Säätiölle. Lahjoituksella tuetaan Itämeren suojeluun keskittyviä Puhdas Itämeri -hankkeita.

Puhdas Itämeri -hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa konkreettisilla, mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä vähentävillä toimilla pyrkien samalla edesauttamaan useiden YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista.

- Haluamme tukea Itämeren tilan kohentamiseen tähtääviä hankkeita, sillä kannamme omalta osaltamme huolta Itämeren tilasta. Puhdas Itämeri -hankkeet myötävaikuttavat YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseen, joiden edistämiseen myös Sampo-konserni on sitoutunut, sanoo Sammon yritysvastuujohtaja Johanna Tynkkynen.

- Yritysten tuki on avainroolissa siinä, että säätiö voi toteuttaa konkreettisia ja tuloksellisia Itämeren suojelun toimenpiteitä. Siksi olemme äärettömän kiitollisia Sampo Oyj:lle heidän arvokkaasta tuestaan, joka osaltaan auttaa varmistamaan yhteisen meremme ja sen piirissä asuvien hyvinvointia, toteaa John Nurmisen Säätiön toimitusjohtaja Annamari Arrakoski-Engardt.

Vuonna 1992 perustetun John Nurmisen Säätiön tavoite on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville.

Johanna Tynkkynen
Yritysvastuujohtaja