Sammon liikemerkistä on nyt saatavilla oma historiikki

Sampo on tänään julkaissut historiikin omasta liikemerkistään. Kotimaassaan erittäin tunnettu liikemerkki ja sen syntyvaiheet on esitelty historiikissa ja sitä täydentävässä animaatiossa Sammon verkkosivustolla osoitteessa www.sampo.com/liikemerkki. Logohistoriikki on saatavilla suomen- ja englanninkielisinä versioina.

Sammon liikemerkin on suunnitellut Kyösti Varis vuonna 1980. Liikemerkkiä päivitettiin 2000-luvun alussa. Liikemerkin nimenä oli ”Samposopimus”, joka viittasi Sammon 1970-luvulla lanseeraamaan, aikanaan uraauurtavaan kaikki vakuutukset samaan vakuutuskirjaan niputtaneeseen sopimukseen:

- Sammon liikemerkissä halusin ilmentää symbolisesti vakuutusyhtiön ja asiakkaan välistä lujaa ja turvallista liittoa sekä yhteistyötä, sanoo liikemerkin suunnitellut Kyösti Varis vastajulkistetussa historiikissa.

Liikemerkin historia ulottuu Sammon perustamisvuoteen 1909. Nykyisin Sampo on vahinkovakuutuskonserni, johon kuuluvat pörssinoteerattu emoyhtiö Sampo Oyj ja sen tytäryhtiöt If, Topdanmark, Hastings ja Mandatum, joilla on kullakin oma liikemerkkinsä, yritysilmeensä ja brändistrategiansa.

Maria Silander
viestintäpäällikkö, mediayhteydet