Sampo-konsernin vastuullisuusraportti vuodelta 2021 on julkaistu

Sampo-konsernin vastuullisuusraportti vuodelta 2021 on julkaistu Sammon vuosiraportointisivustolla osoitteessa www.sampo.com/vuosi2021. Raportissa luodaan katsaus siihen, miten Sampo-konsernin yhtiöt varmistavat vastuulliset liiketoimintakäytännöt, integroivat vastuullisuusnäkökohdat sijoitus- ja vakuutustoimintaansa sekä tukevat henkilöstöään ja toimivat yhteisöissään.

- Sampo-konsernin keskeisimpiä vastuullisuustyöhön liittyviä saavutuksia vuonna 2021 oli vahinkovakuuttaja Ifin liittyminen Science Based Targets -aloitteeseen ja sitoumus asettaa Pariisin ilmastosopimuksen mukaiset kunnianhimoiset ilmastotavoitteet. Lisäksi brittiliiketoiminto Hastings teki päätöksen pyrkiä hiilineutraaliuteen vuoteen 2050 mennessä, toteaa konsernijohtaja Torbjörn Magnusson.

- Useat johtavat ESG-luokittajat korottivat Sampo-konsernin ESG-luokituksia menneenä vuonna. Tämä todistaa vahvasti, että etenemme hyvin pyrkimyksessämme kehittää liiketoimintaamme entistä vastuullisemmaksi. Parantuneet luokitukset osoittavat myös, että olemme onnistuneet kehittämään osa-alueita, jotka ovat olennaisia sekä meille vahinkovakuutuskonsernina sekä sidosryhmillemme, Magnusson jatkaa.

Sampo-konserni on sitoutunut edistämään vastuullisuustyötä sidosryhmiensä kanssa. Sampo työskentelee jatkuvasti vastuullisuusnäkökohtien, kuten YK:n Global Compactin periaatteiden, sisällyttämiseksi osaksi konsernin politiikkoja ja liiketoimintaa sekä haluaa myös kannustaa sijoituskohteitaan sekä muita liikekumppaneitaan toimimaan samoin.

Johanna Tynkkynen, vastuullisuusjohtaja, puh. 010 516 0067