Sampo muunsi 1 000 000 B-osaketta A-osakkeiksi

Kaikkiaan 1 000 000 Sampo Oyj:n B-osaketta on muunnettu A-osakkeiksi Sammon yhtiöjärjestyksen kohdan 4 muuntolausekkeen mukaisesti. Osakemuunto on merkitty kaupparekisteriin tänään. Sammon hallitus päätti osakemuunnosta osakkeiden omistajan Keskinäisen Vakuutusyhtiö Kalevan pyynnöstä. Osakemuunnon jälkeen Kalevan omistukseen jää 200 000 Sammon B-osaketta.

Edellä mainitut 1 000 000 B-osaketta muunnettiin 1 000 000 A-osakkeeksi, joten Sammon kokonaisosakemäärä säilyi muuttumattomana. Osakemuunnon seurauksena osakkeisiin liittyvä kokonaisäänimäärä aleni kuitenkin 4 000 000 äänellä 534 061 351 ääneen.

Sampo Oyj:n liikkeeseen laskemat osakkeet
 OsakemääräOsakkeisiin liittyvä äänimäärä