Sampo Oyj mitätöi hankkimiaan omia osakkeita

Sampo Oyj on yhtiön hallituksen päätöksen mukaisesti mitätöinyt 17 128 505 yhtiön omaa A-osaketta ja osakkeiden mitätöinti on merkitty tänään kaupparekisteriin. Mitätöidyt osakkeet hankittiin 1.10.2021 julkistetulla yhtiön omien osakkeiden takaisinosto-ohjelmalla.

Mitätöinti pienentää Sammon A-osakkeiden lukumäärää vastaavalla määrällä, mutta ei vaikuta yhtiön osakepääomaan. Mitätöinnin jälkeen liikkeelle laskettujen Sammon A-osakkeiden kokonaismäärä on yhteensä 537 023 345 kappaletta ja niihin liittyvä kokonaisäänimäärä 537 023 345 ääntä. Ennen omien osakkeiden mitätöintiä yhtiön liikkeelle laskemien Sammon A-osakkeiden kokonaismäärä oli 554 151 850. Mitätöinnin jälkeen Sammon osakkeiden kokonaismäärä 1 200 000 B-osaketta mukaan lukien on yhteensä 538 223 345 osaketta ja osakkeisiin liittyvä kokonaisäänimäärä yhteensä 543 023 345 ääntä.

Sami Taipalus
johtaja, sijoittajasuhteet